وزارت نیرو استخدام می‌کند + جزییات افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند یارانه خود را جدا کنند ایران خودرو: تولید سورن پلاس به‌زودی متوقف می‌شود دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور: بخشی از سد‌های کشور در آستانه بحران قرار گرفته‌اند زمان واریز معوقات بازنشستگان / معوقات کدام بازنشستگان پرداخت می‌شود؟ قیمت جدید طلا و سکه ۱۱ خردادماه ۱۴۰۴ / کاهش قیمت سکه مبلغ جدید یارانه نقدی برای دهک‌های اول تا نهم اعلام شد / زمان واریز یارانه نقدی خرداد ۱۴۰۴ قیمت جدید دلار، یورو و سایر ارز‌ها امروز ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ آخرین قیمت ارز‌ها در بازار تجاری / کاهش نرخ دلار مدیرعامل ایران خودرو: بدون افزایش قیمت، نمی‌توانیم خودرو بفروشیم قیمت دلار مبادله‌ای، امروز ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ معامله ۵۹۰ کیلوگرم شمش طلا و نقره در بورس کالا قیمت جدید طلا و سکه ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۴ گمرک: تمامی ممنوعیت‌ها برای واردات تلفن همراه برداشته شد اطلاعیه بانک مرکزی درباره بانک آینده

وزیر راه: دست سوداگران حمل‌ونقل هوایی را قطع می‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که یکی از منتقدان حمل‌ونقل هوایی هستم، گفت: دست سوداگران حمل‌ونقل هوایی را قطع می‌کنیم. ظلم همین است؛ ظلم که شاخ و دم ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۲ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 01
کد خبر: ۱۹۷۳۴۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ «مهرداد» بذرپاش در آیین تکریم از دست‌اندرکاران حج 1402 اظهار کرد: امروز کار ما بیشتر مداقّه در صنعت هوانوردی به عنوان صنعت بزرگ و عظیم است. شاید روزانه از این صنعت بیشتر نقد شنیده می‌شود که یکی از منتقدان خود بنده هستم. دلیل معلوم است؛‌ وقتی درباره این صنعت حرف می‌زنیم یعنی از یک صنعت فناورانه و مردم‌پایه توأم با هم صحبت می‌کنیم.

وی ادامه داد: اولین اشتباه در این صنعت،‌ آخرین اشتباه است. ایران مقابل شدیدترین تحریم‌ها در این بخش مقابله می‌کند.

وی با بیان این‌که در صنعت هوانوردی ایمنی در رأس است و فعالان این بخش در مرز دانش حرکت می‌کنند، افزود: باید همه مردم بتوانند از حمل‌ونقل هوایی استفاده کنند، اما قضاوت درباره این بخش را همه مردم انجام می‌دهند. وقتی یک هواپیما تأخیر می‌خورد یا در خدمت‌رسانی آن وقفه‌ای صورت می‌گیرد همه درباره آن حرف می‌زدند. پایه ارزیابی صنعت هوایی خود مردم هستند و لحظه‌ای آن را رصد کرده و تحت تأثیر اخبار آن قرار می‌گیرند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به در حال تصویب بودن 27 نقطه برای ایجاد شهر ساحلی، گفت: در حال بررسی هستیم که آیا همه این شهرها نیازمند فرودگاه هستند یا خیر. نمی‌توانیم درباره توسعه یک زون حرف بزنیم و صنعت هوایی و فرودگاه را نبینیم.

بذرپاش یادآور شد: روزانه در کشور 1200 پرواز انجام می‌شود و بیش از 50 هزار نفر به صورت مستقیم به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به این‌‌که دست سوداگران حمل‌ونقل هوایی را قطع می‌کنیم، افزود: ظلم همین است. ظلم که شاخ و دُم ندارد.

وی با بیان این‌که توسعه ناوگان هوایی یکی از اولویت‌هاست، اضافه کرد: الآن تقاضا 5 برابر عرضه در حمل‌ونقل هوایی است؛ از این رو باید همه زیرساخت‌ها را ارتقا دهیم و همین امسال تعداد قابل توجهی به ناوگان هوایی اضافه می‌شود. برای ایران‌ایر هم همین است؛ تعداد پرنده‌های زمین‌گیر این شرکت به دلیل مشکلاتی افزایش یافته است و باید تعداد ناوگان فعال ایران‌ایر را افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم نظم کشور را با سیستم فرودگاه می‌سنجند؛ شاید هم ارتباطی نداشته باشد اما این کار را می‌کنند. بنده هم در تأخیرات اذیت می‌شوم و این را پیگیری می‌کنم. البته خیلی از تأخیرات غیرقابل پیش‌بینی است و عوامل انسانی خیلی در آن دخالت نداشته‌اند.

بذرپاش تأکید کرد: وقتی خدمات فرودگاهی ساده ارائه نکنیم،‌ مردم قضاوت می‌کنند. طرف خدمات فرودگاهی در خارج را با خدمات فرودگاهی در داخل مقایسه می‌کند. این روزها که وزیرم این ور و آن ور می‌روم و مراجعاتی دارم. یکی از مسافران نجف درباره هوای گرم داخل کابین اعتراض داشت.

وی لازمه ارتقای خدمات را نظارت دانست و با بیان این‌که صنعت یعنی مشتری، بازار و قیمت تمام شده و... اظهار کرد: در صنعت هوانوردی روش دستیابی مردم به بلیت پروازها مهم است مانند امنیت پروازها و...؛ وقتی درباره صنعت حرف می‌زنیم همه ابعاد آن مهم است./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار